توسط متخصصان نیروگاه اصفهان انجام شد:ساخت بسکتهای سرد ژونگسترومهای نیروگاه بندرعباس

آرشیو نشریه داخلی  آرشیو نشریه داخلی   سایتهای مرتبط  سایتهای مرتبط   گالری تصاویر  گالری تصاویر   مناقصات و مزایده ها  مناقصات و مزایده ها   معرفی شرکت  معرفی شرکت   معرفی مدیرعامل شرکت  معرفی مدیرعامل شرکت  

به نظر شما طراحي جديد سايت چگونه است؟
: عالي
: خوب
: متوسط
: کمي ضعيف
: ضعيف
   صفحه اول
   اخـبـار ››
   آمار و اطلاعات ››
   مقالات و پروژه های تحقیقاتی
   مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
   قطعات ساخت داخل
   رسیدگی به شکایات
   پرسشهای متداول
   ساعات کاری شرکت
   عضویت در سایت
   جستجو در سایت
   نقشه سایت
   وزارت نیرو
   شرکت مادر تخصصی
   تماس با ما
   درباره ما












  شمسی   

               

 توسط متخصصان نیروگاه اصفهان انجام شد:ساخت بسکتهای سرد ژونگسترومهای نیروگاه بندرعباس

شماره خبر : 174    انتشار : 1399/3/21    ساعت : 08:51


 به درخواست نیروگاه بندرعباس بسکتهای سرد ژونگسترومهای آن نیروگاه به همت و تلاش متخصصین نیروگاه اصفهان ساخته و تحویل شد.


  به گفته مهندس بهرام توانایی مقدم، مدیر امور تعمیرات مکانیک شرکت مدیریت تولید برق اصفهان، ذخيره و بازيافت انرژي همواره يكي از كلیدی ترین مباحث در صنعت، خصوصاً نيروگاههاي بخاری مي باشد. در بویلرهای نیروگاهی جهت بهبود راندمان و کاهش سوخت مصرفی از نوعی مبدل حرارتی به نام گرمکن دوار هوا که اصطلاحاً ژونگستروم نامیده می شود، استفاده می شود تا بدین وسیله بتوان با بازیابی انرژی حرارتی گازهای خروجی کوره، جهت افزایش دمای جریان هوای ورودی به کوره استفاده گردد.
  ایشان در ادامه گفت: صرفه جويی در مصرف سوخت، متناسب با افزایش دمای هوای خروجی ژونگستروم می باشد و میزان آن به ازای هر 100 درجه سانتی گراد افزایش دما 4.28 درصد هواست از این رو افت کارایی ژونگستروم موجب هدر رفتن مقادیر بسیار قابل توجه انرژی میگردد. ژونگستروم، متشکل از استوانه ی دواری به نام روتور بوده که توسط تعداد زیادی صفحات موج دار یا همان سطوح انتقال حرارت پر شده است که وجود موج در صفحات باعث آشفتگی بیشتر جریان و افزایش نرخ انتقال حرارت می گردد. سطوح انتقال حرارت، درون محفظه هایی به نام بسکت قرار گرفته و محفظه ها نیز درون روتور جای می گیرند. بسکت ها با توجه به شرایط دمایی به صورت سه لایه سرد، میانی و داغ روی هم قرار می گیرند.
      در ادامه ایشان خاطر نشان کرد، بسکتهای سرد ژونگستروم بویلرهای نیروگاهی با توجه به شرایط دمایی و پتانسیل خوردگی موجود در محل قرارگیری آنها، عمر نسبتاً کوتاهی داشته و نیاز به ساخت و تعویض به موقع آنها بوده و جزء نیازهای ضروری در راستای حفظ راندمان واحدها می باشد.
      به گفته مدیرامور تعمیرات مکانیک، در راستای بهر ه گیری از امکانات ساخت داخل جهت ساخت تجهیزات نیروگاهی، شرکت مدیریت تولید برق اصفهان با دارا بودن دستگاه های فرم دهی و برش ورق کورتن استیل و نیروی انسانی متخصص وبا تجربه، پتانسیل لازم جهت ساخت بسکتهای سرد را دارا می باشد. لذا با توجه به نیاز مبرم نیروگاه بندرعباس به ساخت دو دستگاه ژونگستروم واحد320 مگاواتی از نوع بسکت سرد، عملیات نوسازی 240 عدد بسکت شامل: تخلیه ورقهای فرسوده، ترمیم فریمها، فرم دهی، برش و نصب ورق کورتن استیل در فریمها و جوشکاری های مورد نیاز در عرض کمتر از 25 روز و طی دو شیفت کاری انجام شد.
    گفتنی است، زمان ساخت این بسکتها متقارن با ایام ماه مبارک رمضان وهمچنین شیوع ویروس کرونا و تعمیرات اساسی واحد120مگاواتی نیروگاه اصفهان بوده است که در نهایت با موفقیت انجام و بسکتهای مذکور طی دو نوبت بارگیری و به نیروگاه بندرعباس ارسال شد.​

 
Bookmark and Share
     

نظرات کاربران :

 
نام  : *  
نظرات : *

(حداکثر 700 کارکتر)

  
تعداد کارکتر تايپ شده :  
   


www.isfahanps.ir

ليه حقوق اين سايت برای شرکت مديريت توليد برق اصفهان محفوظ است. بروزرسانی تا تاریخ 1403/02/09

طراحی سایت در اصفهان هاست