اصلاح سکو و تنظیم سیلهای ژونگستروم واحد 120مگاواتی نیروگاه اصفهان

آرشیو نشریه داخلی  آرشیو نشریه داخلی   سایتهای مرتبط  سایتهای مرتبط   گالری تصاویر  گالری تصاویر   مناقصات و مزایده ها  مناقصات و مزایده ها   معرفی شرکت  معرفی شرکت   معرفی مدیرعامل شرکت  معرفی مدیرعامل شرکت  

به نظر شما طراحي جديد سايت چگونه است؟
: عالي
: خوب
: متوسط
: کمي ضعيف
: ضعيف
   صفحه اول
   اخـبـار ››
   آمار و اطلاعات ››
   مقالات و پروژه های تحقیقاتی
   مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
   قطعات ساخت داخل
   رسیدگی به شکایات
   پرسشهای متداول
   ساعات کاری شرکت
   عضویت در سایت
   جستجو در سایت
   نقشه سایت
   وزارت نیرو
   شرکت مادر تخصصی
   تماس با ما
   درباره ما












  شمسی   

               

 اصلاح سکو و تنظیم سیلهای ژونگستروم واحد 120مگاواتی نیروگاه اصفهان

شماره خبر : 181    انتشار : 1399/5/30    ساعت : 07:37


 

    سیلهای ژونگستروم شماره 2 واحد 120مگاواتی توسط متخصصان شرکت مدیریت تولید برق اصفهان اصلاح سکو و تنظیم شد.
    بنابرگزارش مهندس شهریار محققیان، رئيس اداره تعميرات تجهيزات مكانيك،  ذخيره و بازيافت انرژي همواره يكي از كلیدی ترین مباحث در صنعت، خصوصاً نيروگاههاي بخارمي باشد. در بویلرهای نیروگاهی جهت بهبود راندمان و کاهش سوخت مصرفی از نوعی مبدل حرارتی به نام گرمکن دوار هوا که اصطلاحاً ژونگستروم نامیده  می شود، استفاده می شود. این نوع گرمکن معمولاً بعد از اکونومایزر، در مسیر گازهای حاصل از احتراق به طرف دودکش قرار می گیرد تا قسمتی از حرارت باقیمانده از گازهای احتراق را جذب و به هوا منتقل کند .ژونگستروم، متشکل از استوانه ی دواری به نام روتور بوده که توسط تعدادی بسکت که خود از تعداد زیادی صفحات موج دار یا همان سطوح انتقال حرارت پر شده اند. حرارت بازیافت شده از گازهای خروجی در بسکتها ذخیره می شود و سپس با گردش به سمت کانال هوا به هوای احتراق دیگ بخار که از سوی فن های دمنده هوا ارسال شده است، منتقل می گردد. از طرفی چون فشار هوای خروجی اف دی فنها از فشار دود خروجی کوره بیشتر است، امکان نشت هوا به داخل کانال دود و در نتیجه هدر رفت توان مصرفی فنها وجود دارد، از این رو در ژونگسترومها جهت جلوگیری از نشتی هوا در جهات مختلف از چند نوع سیل (شعاعی، محیطی و محوری ) که به شکل ورقه های نازک فلزی از جنس کورتن استیل می باشند، استفاده می گردد.
       ایشان در ادامه گفت: تنظیم فواصل سیلها و علی الخصوص سیلهای شعاعی با قسمتهای ثابت کانال (سکو) جهت به حداقل رساندن نشتی هوا ، از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و مستلزم همتراز بودن سکوهای دو طرف ژونگستروم می باشد، از این رو در ژونگستروم شماره 2 واحد 120مگاواتی با اندازه گیری فاصله سکو ها تا لبه تیغه 12 سکتور و تعیین ارتفاع صحیح، اقدام به اندازه گیری ابعاد و تهیه دو عدد سکوی جدید جهت قسمت پایین ژونگستروم با استفاده از ورق کربن استیل با ضخامت 10 میلی متر گردید. برشکاری ورق سکوها نیز به کمک دستگاه برش پلاسما موجود در کارگاه قطعه سازی با دقت و کیفیت بالا انجام و سپس در محل مربوطه مونتاژ و جوشکاری گردیدند.
       مهندس شهریار محققیان خاطر نشان کرد  با توجه به تنظیم فاصله بین لبه سیلها تا سکو بر اساس داکیومنت بویلر واحد 120مگاواتی کاهش فاصله مذکور ، نیاز به ساخت سیلهای با لبه های کوتاه تر و متناسب با فاصله جدید احساس گردید.
      گفتنی است، نیروگاه اصفهان با دارا بودن دستگاه های فرم دهی، برش، خم کاری و نیروی انسانی متخصص قابلیت ساخت انواع سیلها و بسکتهای سرد ژونگستروم را دارا می باشد و در صورت درخواست سایر نیروگاهها ، امکان ساخت با بالاترین کیفیت و در حداقل زمان میسر می باشد.


 
Bookmark and Share
     

نظرات کاربران :

 
نام  : *  
نظرات : *

(حداکثر 700 کارکتر)

  
تعداد کارکتر تايپ شده :  
   


www.isfahanps.ir

ليه حقوق اين سايت برای شرکت مديريت توليد برق اصفهان محفوظ است. بروزرسانی تا تاریخ 1403/02/09

طراحی سایت در اصفهان هاست